قیمت دلار|قیمت ارز|صرافی آرامش

قیمت ارز- قیمت دلار بازار آزاد و دولتی

قیمت دلار|قیمت ارز|صرافی آرامش

قیمت ارز- قیمت دلار بازار آزاد و دولتی

صرافی ها ارز نمی فروشند

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱ ب.ظ
عدم فروش ارز توسط صرافی ها

محدودیت‌ها در فروش دلار و یورو درحالی در بازار آزاد ادامه دارد که بسیاری از مسافران از نحوه فروش این دو ارز گلایه دارند و می‌گویند "صرافی‌ها برای اینکه ارز نفروشند بهانه می‌آورند".

به گزارش ایسنا، در بازار آزاد امروز - یکشنبه - به دنبال بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبنی بر محدود شدن فروش دلار و یورو بانکی به مسافران، صف های متقاضیان نسبت به هفته گذشته کوچک‌تر شده است.

البته همچنان افراد مسافر مجبور هستند برای تهیه ارز مورد نیازشان چندین ساعت در صف منتظر باشند و حتی در مواقعی به دلیل آنچه از سوی صرافی ها "نقص مدارک" عنوان می‌شود نمی توانند ارز تهیه کنند.

عمده مشکل خرید ارز مربوط به کسانی است که مسافر اروپا هستند و برای سفر نیاز به دلار و یورو دارند. در حال حاضر متقاضیان سفر به اروپا یا کشورهایی مثل کانادا و استرالیا برای آنکه دلار و یورو دولتی تهیه کنند، مجبورند در صف بایستند و با توجه به اینکه فقط چند صرافی به شکل محدود دلار و یورو دولتی می فروشند، متقاضیان محدود به این چند صرافی شده اند.

این در حالی است که کسانی که مسافر کشورهایی مثل ترکیه و گرجستان هستند نمی توانند دلار و یورو دولتی تهیه کنند، چراکه در مدارک مورد نیاز برای تهیه این ارزها ویزا هم وجود دارد و با توجه به اینکه سفر به ترکیه و گرجستان ویزا نمی خواهد، متقاضیان امکان تهیه دلار و یورو را ندارند.

از این جهت مسافران به کشورهایی مثل ترکیه و گرجستان باید واحد پولی این کشورها را برای سفرشان تهیه کنند.

لیر ترکیه صف ندارد

در تابلوی اعلان صرافی‌ها هم بر این موضوع تاکید و عنوان شده که لیر ترکیه، درام ارمنستان، لاری گرجستان و منات آذربایجان موجود است و متقاضیان می توانند این ارزها را بدون مشکل و بدون ایستادن در صف با قیمت واقعی تهیه کنند.

 وضعیت فعلی بازار در حالی با روند جدید روبرو شده است که در هفته گذشته شرایط متفاوت بود و افرادی هم که مسافر نبودند می توانستند با ایستادن در صف دلار و یورو دولتی تهیه کنند. افرادی هم که عمدتا مسافر نبودند و برای کسب سود و خرید دلار به قیمت دولتی و فروش آن به نرخ آزاد مبادرت به خرید دلار و یورو می کردند.

مشاهدات از صف های شکل گرفته در خیابان فردوسی مقابل برخی صرافی ها نشان می دهد که متقاضیان از وضعیت فعلی ابراز نارضایتی می کنند و می گویند "چرا باید برای خرید ارز انقدر به زحمت بیفتند و اینکه در نهایت با وجود این سختی ها تضمینی هم برای تهیه ارز برایشان وجود ندارد".

برخی افراد که در صف هستند می گویند "صرافی ها برای نفروختن ارز بهانه می تراشند و بعد از چند ساعت ماندن در صف هم متقاضیان نمی توانند دلار و یورو بخرند".

مسافران اگر بخواهند در صف نروند و راحت ارز مورد نیاز را تهیه کنند مجبورند به دلالان مراجعه کنند که دلار و یورو را با نرخ آزاد می فروشند که باعث می شود تقریبا به ازای هر دلار حدود ۳۰۰ تومان و به ازای هر یورو حدود ۴۰۰ تومان ضرر کنند.

تا ساعت ۱۴ امروز دلار دولتی یا همان دلار بانکی ۴۴۸۵ تومان خریداری و ۴۴۹۵ تومان فروخته می شود. همچنین یورو ۵۶۰۹ تومان خریده و ۵۶۲۴ تومان به فروش می رسد. از سوی دیگر پوند انگلستان ۶۷۰۰ تومان خریداری و ۶۸۵۰ تومان فروخته می شود.

این در حالی است که دلار آزاد با نرخ ۴۷۰۰ تومان و یورو آزاد ۵۹۰۰ تومان فروخته می شود.

همچنین گفتنی است که سکه تمام یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان خریداری و یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان فروخته می شود. نیم سکه ۷۵۰ هزار تومان خریده و ۷۷۰ هزار تومان به فروش می رسد و ربع سکه ۳۱۵ هزار تومان خریداری و ۳۳۰ هزار تومان به فروش  می رسد.

https://www.isna.ir/news/96122011089/صرافی-ها-برای-نفروختن-ارز-بهانه-می-آورند


قیمت دلار امروز

  • admin adminii

عدم فروش ارز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی